Email instellen

Digitale post.

Email instellen

Brieven beginnen langzaamaan steeds minder relevant te worden, alles is aan het verschuiven naar digitaal verkeer. Email is daarom belangrijker dan ooit maar het is wel belangrijk dat deze goed ingesteld is. 

Om je email in te stellen heb je allereerst een emailadres nodig, deze krijg je van je internet provider wanneer je lid wordt bij hun. Uiteraard zijn er ook alternatieven zoals Outlook en Gmail maar die werken volledig via je browser, hier komt dus geen email programma aan te pas en hier kun je ook niet je Ziggo of KPN emailadres aan koppelen.

Email programma

De eerste stap is het kiezen van een emailprogramma. Op elke computer staat standaard Windows Mail geinstalleerd (Mail voor MacOS), dit is een prima emailprogramma maar is in zekere zin wel iets gelimiteerd in opties. 

Het meest gebruikte betaalde programma is natuurlijk Outlook en als gratis variant is er nog Mozilla Thunderbird. Voor het gemak gaan we even uit dat iedereen Outlook gebruikt. Deze installeer je via de Microsoft Office installer.

Email toevoegen

Als je email programma geinstalleerd is, is het tijd om je emailadres toe te voegen. Tijdens de installatie van het programma wordt er al gevraagd om een emailadres op te geven. 

Let hierbij goed op dat je de juiste IMAP/POP/SMTP servers en poorten gebruikt. Deze informatie is per provider verschillend en kun je op de website van je internet provider terug vinden. Als dit correct ingevuld is, is je email ingesteld.

Testmail versturen

Als alles ingevuld en ingesteld is kun je beginnen met het versturen van een testmail. Het makkelijkste is om een email aan jezelf te sturen, binnen een minuut zou deze in je Postvak IN terecht moeten komen. 

Zie je geen mail verschijnen of krijg je een zogenoemde “postmaster mail”? Dan zijn je instellingen niet juist en kan de mail niet verzonden of ontvangen worden. Controleer dan nogmaals je instellingen.

“Eindelijk iemand die geduld heeft en de tijd neemt om mij alles uit te leggen. “

Ons ervaren team lost elk probleem voor je op en neemt de tijd om jou alles uit te leggen.

Woon je in de Bollenstreek? Wij zijn er voor je.

Vanuit ons hoofdkantoor in Noordwijk kunnen wij door de hele Bollenstreek snel op locatie zijn. Geen gedoe met het verslepen van je apparatuur dus.

Ander probleem en hulp op locatie nodig?

Ook voor andere IT problemen bieden wij een oplossing. Wij kijken graag wat wij voor je kunnen betekenen.

Neem contact op

Keurmeester

Geen zorgen, heldere prijzen voor hulp aan huis!

MM-ICT is ICT Waarborg gecertificeerd en mag hierdoor ook erkende keuringsrapporten uitreiken na een reparatie.

R

Transparante prijzen

R

Snel geholpen

R

Duidelijk advies

R

Nazorg en ondersteuning

Start chat
1
Stuur ons een bericht!
Welkom bij MM-ICT! Waarmee kunnen wij je helpen?