Geen verbinding

Error 404, connection not found.

Geen verbinding

Tegenwoordig kunnen we eigenlijk niet meer zonder internet, gelukkig is de realiteit dat de meeste verbindingen zeer stabiel zijn en langdurige uitval bijna niet meer voorkomt. Toch kan het gebeuren dat je achter je computer gaat zitten om iets te gaan doen en je er achter komt dat je geen verbinding hebt met internet. 

Voordat je gaat bellen om een monteur te laten komen kun je zelf nog een aantal dingen proberen. Hieronder vind je een korte omschrijving van de dingen die je kunt proberen. Heb je dit allemaal nagelopen en werkt het nog steeds niet? Dan is het tijd een om expert in te schakelen om de problemen op te lossen.

Modem

Allereerst is het belangrijk om te controleren of je modem nog online is. Meer dan eens komt het voor dat het modem offline is of niets meer doet. Branden alle lampjes op het modem zoals normaal? Dan kun je er van uit gaan dat het modem werkt, je kunt dit makkelijk testen met je smartphone door even te proberen of de WiFi wel werkt.

Knipperen er lampjes? Dan is er mogelijk iets aan de hand met het signaal van buiten, controleer de aansluitingen en kijk of er een storing gaande is. Branden er helemaal geen lampjes meer? Dan is je modem defect.

Apparatuur

Als je modem in orde is kun je door met je eigen apparatuur als je dat hebt. Controleer eventuele routers, WiFi boosters, netwerkswitches, etc.. Kijk of alle lampjes overal branden, controleer of alle aansluitingen goed zitten en of het probleem op meerdere apparaten speelt. 

Wanneer je op meerdere apparaten geen verbinding hebt dan is er iets mis met de apparatuur. Werken andere apparaten wel dan kun je door naar de laatste stap.

Bekabeling

Het klinkt zo simpel maar controleer je bekabeling. Het aantal keer dat wij zijn uitgereden naar een klant om vervolgens een losse kabel aan te treffen is niet meer op twee handen bij te houden. 

Misschien heb je recent schoongemaakt, je apparaaat verplaatst of per ongeluk bewogen. Ook al lijkt de kabel er goed in te zitten, haal deze er even uit en doe hem er opnieuw in, dit kan het probleem ook oplossen. 

Als je alles doorlopen hebt maar nog steeds geen verbinding hebt, dan zal er dieper gekeken moeten worden door een monteur. Neem in dat geval contact met ons op.

“Eindelijk iemand die geduld heeft en de tijd neemt om mij alles uit te leggen. “

Ons ervaren team lost elk probleem voor je op en neemt de tijd om jou alles uit te leggen.

Woon je in de Bollenstreek? Wij zijn er voor je.

Vanuit ons hoofdkantoor in Noordwijk kunnen wij door de hele Bollenstreek snel op locatie zijn. Geen gedoe met het verslepen van je apparatuur dus.

Ander probleem en hulp op locatie nodig?

Ook voor andere IT problemen bieden wij een oplossing. Wij kijken graag wat wij voor je kunnen betekenen.

Neem contact op

Keurmeester

Geen zorgen, heldere prijzen voor hulp aan huis!

MM-ICT is ICT Waarborg gecertificeerd en mag hierdoor ook erkende keuringsrapporten uitreiken na een reparatie.

R

Transparante prijzen

R

Snel geholpen

R

Duidelijk advies

R

Nazorg en ondersteuning

Start chat
1
Stuur ons een bericht!
Welkom bij MM-ICT! Waarmee kunnen wij je helpen?